Scary but problaly true

Rebecca Simonsson har skrivit något väldigt bra på sin blogg som har fått mig att tänka efter. Hon skrev om en 16-årig tjej vid namn Amanda som tydligen hade lagt ut något videoinlägg som alla skrattar åt. Sen skrev hon också att det här skulle kunna förstöra hennes liv, hennes framtid. Det kommer ju finnas kvar på internet hur länge som helst. Allt man lägger ut på internet kommer finnas kvar, alla bilder, alla blogginlägg från förr trots att man raderat bloggen. Jag har ju haft ett antal bloggar tidigare och har även haft sidor på massa olika communityn så gick in och sökte på mig själv på google, och det most scary is that every single inlägg finns kvar! Jag vill inte att mina framtida arbetsgivare ska se det liksom, och gamla bilder. Tur att jag har ett någorlunda vanligt namn. Men ändå, detta känns inte okej. Det gäller verkligen att vara försiktig med vad man lägger ut på internet. Och om man har en blogg måste man tänka på att vem som helst kan läsa den, chefer, lärare, mammor, kompisars föräldrar, alla kompisar, ALLA! So scary, think about it

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har ingen aning om varför dom vill bo där men ja det skulle ju sitta fint om dom bodde i närheten där. OM jag kommer in så får jag väl fixa nånstans att bo, jag tror tillochmed att det finns lägenheter som skolan har. Jo det är nog rätt höga intagningspoäng, men det är ju bara att satsa.

2009-08-24 @ 21:48:12
URL: http://inherownwords.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag har ingen aning om varför dom ville flytta dit men det skulle ju sitta fint om dom bodde i närheten. OM jag komemr in så kommer jag gå där hursomhelst. Jag tycker att det borde finnas lägenheter som skolan har, eller nått sånt. Jo det är nog rätt höga intagningspoäng men det är ju bara att satsa..

2009-08-24 @ 21:50:02
URL: http://inherownwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0